Alla inlägg den 14 februari 2013

Av Therese Andersson - 14 februari 2013 20:25

Idag var det dags för barnmorskebesök igen...

Vi har bara bokat en träff till om 1,5 vecka för sen hoppas vi att bebis vill titta ut!


Hjärtljuden låg idag på 149 slag/minut.

Sf måttet är 34, vilket är något över medel men hon tycker inte det verkar vara en stor bebis...

Mitt blodtryck var 110/75, alltså helt perfekt ;)

Min viktuppgång under graviditeten är 10kg... Bra om man jämför med när jag var gravid med Mia. Då gick jag totalt upp nästan 20!!



Känns så overkligt att vara så nära nu... Snart kommer jag vara tvåbarnsförälder!! Hur kommer det bli, hur kommer Mia reagera... Massor av frågor, men det är bara att ta det som det kommer!


Började fundera lite på den dära väskan som ska packas inför bb-vistelsen igår... Det blev inte mer än att jag lade fram lite av kläderna jag vill ha med mig, självklart bara skööööna kläder ;)

Sen får det packas lite till bebis också...

Frågan är bara hur långt innan man vågar köpa hem godsakerna som ska följa med som energipåfyllning... Risken är ju ganska stor om det dröjer lite att det hinner sina lite ;)

Lite blöjor får också inhandlas, skönt iallafall att vi under 1,5 månad sluppit dessa miljöbovar i vårt hem!!




Av Therese Andersson - 14 februari 2013 19:28

Idag när jag hämtade Mia på dagis så berättade fröken att de hade diskuterat bebis vid lunchen...

De pratade om att jag hade en bebis i magen och Mia sa att mamma hade Max i magen!

Då var där en annan liten tjej som hade frågat Mia hur hennes storasyster kunde heta Max! Haha

De har nog sagt att Mia skulle bli storasyster och då tyckte den tjejen att Mias storasyster låg i mammas mage... Älskar dessa små ungars tankar!


Så när jag kom dit så frågade barnen om jag hade en bebis i magen...



Presentation


I min blogg får du följa mitt liv tillsammans med min sambo, dotter, son, hund och katt!
En mammablogg med inslag av allt möjligt!
Välkommen!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8
9 10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20 21
22
23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Kategorier

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards