Alla inlägg den 24 februari 2013

Av Therese Andersson - 24 februari 2013 20:39

Mia har ju kunnat prata länge nu, men det blir ju ändå bättre och bättre uttal hela tiden...

Det senaste hon fått kläm på är att få med bokstaven r i uttalen!

Hon överdriver det gärna för att man ska höra att hon säger rätt, så emellanåt låter det nästan lite väl roligt när hon säger till exempel Grrrrris!


Nu när jag ändå skriver vad hon kan numera så får jag skriva ner att hon kan de flesta färgerna och att hon numera räknar saker. Hon har kunnat räkna till 14 sen hon fyllde 2 ungefär men hon har ju bara rabblat siffrorna utan att räkna på riktigt, men nu kan man fråga hur många där är utav något och då räknar hon ordentligt!


Mest ett minnesinlägg för mig själv, men det roar säkert någon att läsa ;)

Även om jag inte får veta det för mina läsare är lite väl snåla med kommentarer tycker jag!!! :p

 

Mia provligger skötbordet och testar spelmobilen som lillebror ska roas utav sen ;)


Av Therese Andersson - 24 februari 2013 19:09

Mias kusin Mira med familj är besök och vid ett tillfälle ska Mia klä på lilla Mira en mössa, men Mira går ifrån henne så hon lyckas inte sätta mössan på hennes huvud. Då kommer där ett klockrent uttryck som jag aldrig hört henne säga innan:

Mia: - Jävla unge!!

Av Therese Andersson - 24 februari 2013 12:23

Herrejävlar vad det är närma nu...

Kommer ihåg i början när man läste massor om graviditeten och tyckte att det var otroligt långt till dessa veckorna, men det har gått så fort!

Jag vet ju inte om jag kommer att vara gravid någonsin mer efter detta, då 2 barn var planen... Men jag kan samtidigt inte förstå att jag inte skulle få vara med om detta mer sen... Försöker njuta så mycket jag kan av magen nu men samtidigt är det svårt att njuta när det mesta för tillfället är jobbigt och klumpigt!

Jag har börjat få en hel del sammandragningar även om de inte gör ont... Halsbrännan är också vidrig för tillfället och den gör sig påmind varje natt!!

Jag kan inte riktigt förstå att vi har vår bebis hos oss snart... Kommer nog inte fatta de förrän den ligger i min famn! Mia längtar iallafall efter att bli storasyster och pysslar om sina nallar och annat mer än nånsin!!

Av Therese Andersson - 24 februari 2013 03:29

Mia har varit sjuk i veckan som varit... Det började med att hon kräkte upp all välling i måndags morse som sedan följdes av ytterligare en kräk den dagen... Sen kom det inte mer förrän morgonen efter, samma sak då att vällingen kom upp. Dumt av oss att inte skippa vällingen eftersom det är fullkorn och det är inte riktigt bra för en tom mage!

Ytterligare några kräk på tisdagen så jag och Thomas gick bara och väntade på att också börja må illa... Men det kom aldrig och Mia var hur pigg som helst mellan spyorna!

Sen i onsdags trodde jag det var över för då hade hon inte kräkts på jättelänge, men efter att ha ätit en hel pannkaka och lite macka så hängde nog inte magen med så det kom upp igen... Men sen dess så är allt bra igen!

Jag har ingen aning om vad detta kan ha varit, men förmodligen någon elak bakterie som satt sig i Mias mage... Eftersom vi inte blivit dåliga!

Det jobbiga med att hon inte var sjuk mer än precis när hon behövde spy var ju att hon blev uttråkad efter att bara ha varit hemma i 4 dagar! Jag vågade inte åka någonstans om det skulle komma tillbaka i torsdags...

Så i fredags tog jag med mig Mia också åkte vi på en shoppingtur! Mössa till lillebror inhandlades och present till en kommande födelsedagsgris. Men Mia gick inte helt lottlös, hon fick lite nya klämmor till håret nu när luggen ska bli lång... Så var hon också nöjd!! :)

Igår var också en underbar dag... Thomas äntligen ledig och Mia frisk! Började visserligen dagen med lite städning, men sen var det tid för minisim för Mia och sen på eftermiddagen kom Mias kompis Roxanna ( och nästkusin) med familj på besök... De är så underbara och leker så bra tillsammans, för det mesta iallafall :)
Mia pratar lite till Roxanna som om hon vore hennes mamma eller nåt men Roxanna följer gärna med på Mias hittepå...
Dessutom har ju Roxanna en liten lillasyster som Mia är förälskad i!

Så det var en trött Mia som vi nattade igårkväll...

Så trött att hon helt enkelt inte visste vad som var upp och ner i sängen.............

Mia

Presentation


I min blogg får du följa mitt liv tillsammans med min sambo, dotter, son, hund och katt!
En mammablogg med inslag av allt möjligt!
Välkommen!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8
9 10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20 21
22
23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Kategorier

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards