Direktlänk till inlägg 27 september 2011

Kvällsfika!

Av Therese Andersson - 27 september 2011 21:18

Då var denna dag förbi och det enda som återstår är mys i soffan utan en liten huligan som vill ha uppmärksamhet hela tiden...


När Thomas kom hem från jobb så hade jag och Mia varit ute nästan hela eftermiddagen och precis gått in... Men givetvis plockade hon ett par skor och gick med till Thomas och pekade på dörren! Så Thomas gick med Mia ut medan jag lagade mat. När han ändå var ute så passade Thomas på att klippa gräset och självklart ville Mia hjälpa till!! :D


  Följer med och håller handen!


  Sen åka med på gräsklipparen!



Provsmakningen gick bra och tårtan var riktigt god men valet till bröllopsfesten blev ändå passionsmousse med chokladmousse!

Nu ska det bara bakas tårtbottnar i olika storlekar som passar tårtställningen som vi ska hyra! Det är det bästa med tårtor, att man kan göra så mycket långt i förväg...

Tårtbottnarna gör jag redan nu sen gör jag dekorationerna också i god tid, sen 2 dagar innan gör jag fyllningarna, dagen innan lägger jag ihop tårtorna och spacklar dem, och dagen de ska ätas gör jag bara sista dekorationen... Så slipper man stå flera timmar på dagen med stort D, och skulle något gå snett så hinner jag rätta till de... ;)


  Innan det höggs in!



  6 personer gick loss på halva tårtan!


Mias mormor och morfar kom också en sväng ikväll för att få lite mys med Mia, och Mia går från att vara en uttråkad gnällfis till sprallig och glad i samma sekund som de stiger innanför dörren!


  Mia får aldrig nog av mormor och morfar!


Många pussar har det också delats ut ikväll... Mias favorit är ju Viktor och det är så roligt att se på henne när hon sitter och kikar på honom och går fram till honom lite försiktigt! Hon delar mer än gärna ut pussar till honom men han är väl inte riktigt glad för de när Mia kommer med tungan långt utsträckt ;)

Desto snålare med pussarna är hon mot oss andra som mer än gärna hade fått en puss av lillfisen!


  Hanna mys!


  " Nanna" får pussen!


Nu säger vi natti natti!


 
 
Ingen bild

Hanna

27 september 2011 22:10

Det lilla Mia hjärtat gör mig så full av värme!
Kram

Therese Andersson

27 september 2011 22:24

"Nanna" har nog en stor plats i Mias lilla hjärta också! Märks tydligt att hon verkligen älskar er! Hade nog mer än gärna följt mer er hem ;)

 
Ingen bild

Linda

27 september 2011 22:15

Haha, om jag hade varit den där stackars tårtan hade jag svettats ordentligt inför deras hungriga blickar!

När får vi tårta på jobbet? =D

Therese Andersson

27 september 2011 22:24

hahaha ja klockren bild ;)
på torsdag får du tårta! om där är något kvar :p

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Andersson - 12 juni 2014 09:21

I söndagsmorse eller lördagsnatt kom vi hem från Turkiet. Vi spenderade en vecka på vings hotell sea world. Ett stort hotell med stora poolområden men varför det blev just detta hotellet var nog barnpoolen med massor av små rutchkanor och annat rol...

Av Therese Andersson - 18 maj 2014 22:26


Idag är det 13 år sedan jag blev tillsammans med min stora kärlek! Jag var nyss fyllda 14 år och att då bli tillsammans med en 17-åring som gick på gymnasiet var ju bara sååå coolt! Haha Nästa år har vi varit tillsammans halva mitt liv! Så vi ha...

Av Therese Andersson - 16 maj 2014 20:14


I eftermiddags lämnade jag mina älskade små gullungar hos deras mormor och morfar. Mia har tjatat hur länge som helst att hon vill sova hos mormor, men det har nästan aldrig funkat rent praktiskt. Några gånger har hon skullat sova där men så har ...

Av Therese Andersson - 11 maj 2014 12:48


När dottern fyllde 4 så var högsta önskan en barbie tårta!! Färgerna skulle vara hennes favoritfärger rosa, lila och ljusblå! Sagt och gjort...       Ljus botten. Fylld med jordgubbsmousse, jordgubbssylt och vaniljkräm. Spacklad med sm...

Av Therese Andersson - 11 maj 2014 12:45

Wilmer fyllde 1 och hans mamma önskade en Dumbo tårta. Mer än så visste de inte :)           Ljus botten. Fylld med hallonmousse, hallonsylt och vaniljkräm. Spacklad med smörkräm. Täckt med marsipan och dekorerad med marsipan och socke...

Ovido - Quiz & Flashcards