Alla inlägg den 24 september 2011

Av Therese Andersson - 24 september 2011 22:01

Har ikväll varit och ätit hos mor och far tillsammans med bror min, Sandra och godingen Benjamin! Mia och Atlaz var ju också med...

Det bjöds på rökt sill till förrätt (som jag skippade) och sedan kalops med diverse tillbehör!! Mums!

Mia gillade också det och åt en stor portion, nästan helt själv med hjälp av gaffel. Hon hade klarat att äta helt själv nuförtiden men eftersom hon inte är galen i mat utan tröttnar efter en stund på att sitta och pilla i sig maten så får man hjälpa till lite med de sista bitarna så man vet att hon blir mätt... Ska bli intressant att se hur detta kommer gå på dagis!

Till efterrätt hade mamma gjort sin speciella äpplepaj med någon kokosblandning, och till detta serverades vaniljglass! Återigen Mums!

Varför är mammas mat alltid godast??


Mia och Benjamin har myst massor, eller Mia har myst/lekt med Benjamin!

Hon skulle hela tiden sitta bredvid honom och ta nappen från honom, pussa honom och sedan stoppa in nappen igen åt honom! ;) Sötaste!!


  Kusinmys!

  Får jag nappen!?!

  Godingen Benjamin

  Mys med farfar!

  Mamma tittar på film från resan och Micke gör något hyss som vanligt...



Eftersom Thomas fortfarande är iväg på svensexan så misstänker jag att han kommer vara ganska (läs mycket) trött imorgon och eftersom jag ska jobba så frågade jag Mias mormor om det gick bra att Mia sov över där så att Thomas kunde sova ut lite imorgon, och självklart fick hon det!! 

Så nu sitter jag här med mina gosiga djur och ska snart gå och lägga mig!!

Lär ju bli väckt när Thomas kommer hem eftersom han förmodligen inte har någon nyckel med sig...

Av Therese Andersson - 24 september 2011 17:17

Hon ÄLSKADE det!! :D


Vilken skillnad mot tidigare... Idag var Mia glad nästan hela tiden på simmet, även då vi dök!! Ända gången hon protesterade lite var när hon skulle flyta runt själv med hjälp av en "korv", det gillar hon inte. Jag tror inte hon litar på att den ska flyta...

Tror att det blev minst 7 dyk på den halvtimmen vi simmade!


I omklädningsrummet sprang 3 små tjejer runt nakna (mia var en av dem) innan vi skulle hoppa i bassängen och lekte i skåpen. De var precis lagom långa att stå upprätta i underskåpen och de tyckte det var himla skoj att stänga in varandra där...

Jag vet att Mia nästintill alltid kissar så fort man lägger blöjan på henne så därför var jag lite nervös att det skulle ske en liten olycka när hon sprang runt där naken, men det var bara Mia som lyckades hålla tätt. Den ena lilla tjejen stod alldeles tyst i ett skåp och när hon gick ut därifrån sa hon bajjs! Haha då hade hon stått i skåpet och bajjat... Den andra tjejen ställde sig och tittade ner mellan benen i skåpet också kissade hon... Vilken cirkus!


Efter en hel del torkande så hoppade vi i bassängen...

Av Therese Andersson - 24 september 2011 14:45

Idag var det dags för babysim igen och det ska bli riktigt skoj att se om Mia är annorlunda nu efter semestern än hon varit tidigare i vattnet...


Ända sedan vi gjorde undervattensfotografering med henne när  hon var ca 5 månader så har hon varit reserverad till att komma under vattnet, detta beror på att när vår grupp skulle fotas under vattnet så var det väldigt få som kom den gången och vi var de enda som ville fota vårt barn under vattnet! Så därför fick vi 3 fotograferingsdyk istället för 1 eller 2 som normalt bara hinns med, och detta blev för mycket för lilla Mia.

Nog för att hon klarade 3 dyk men för att fotografen skulle hinna fota så var hon under vattnet lite längre än när vi dyker normalt. När hon kom upp efter sista dyket så släppte inte den reflexen direkt som små barn har för att inte andas under vattnet så hon andades inte direkt utan fick lite panik... (så även hennes mamma)

Så sedan dess så har både mor och dotter varit lite mer försiktiga!

Men det har blivit betydligt bättre, hon älskar att bada men just dyken har hon inte gillat!


Så nu när vi var iväg på vår semester så har hon varit i vattnet från morgon till kväll och bara älskat det! Slängt sig i poolen och simmat och lekt... Därför har vi även passat på att dyka en del där just eftersom hon kände sig så bekväm i vattnet, och det har gått jättebra!! Hon har inte alls blivit ledsen utan bara tagit ett djupt andetag och sen busat vidare!! :D

Även här hemma har hon hunnit bada 2 gånger sedan vi kommit hem och hon är inte alls lika försiktig att komma under vattnet, till och med dushningen går bra utan protest!


Så nu återstår det att se om det även på babysimmet känns mer bekvämt för henne att dyka eller om det är just den poolen som blivit lite läskig!

Återkommer...


  Fisk?

Av Therese Andersson - 24 september 2011 12:00

Idag är Thomas iväg på Viktors svensexa! Thomas lurade ut honom på en promenad med hundarna imorse och sa att vi skulle iväg så därför fick de gå så tidigt...

Ville frågade givetvis vad vi skulle idag och Thomas sa att han skulle följa med mig på scrapbookmässan, som han skrattade!! Haha han har säkert mobbat Thomas hela rundan för att han skulle på en sån mässa... Men om han bara visste ;)

Under tiden de var iväg så kom de andra killarna och ordnade frukost inne hos Ville, så de överraskade honom när han kom tillbaka från promenaden...

Sedan vet jag iallafall att de skulle till en aktivitetspark! Lär väl bli en lång dag så jag och Mia har många timmar för oss själv, men vi ska nog lyckas fördriva tiden ;)

Våra kära grannar gifte sig för 1,5 år sedan men det gjorde de i smyg så nu i oktober är det dags för bröllopsfesten (och jag har fått förtroendet att göra tårtorna) och självklart ska de inte gå miste om möhippa respektive svensexa! Hanna har redan blivit kidnappad till sin möhippa, men det var förra lördagen, alltså dagen innan vi åkte till Turkiet så därför kunde jag bara vara med på frukosten! Synd eftersom de verkade få en toppenrolig dag tillsammans!

De har en stor umgängeskrets, men det är inte konstigt för de är verkligen toppenmänniskor som förtjänar det bästa! Så hoppas ni får en underbar dag och många roliga minnen!

Och Hanna, Lycka till på Lidingöloppet!! :D Hoppas på att få höra rapporter om tider under timmen!! :D


  Ser det ut såhär idag eller?   Passar perfekt!   Längst upp i linbanan på Kolmården. Nervösa, exalterade eller bara lagom störda??


Av Therese Andersson - 24 september 2011 08:10

Denna helgen firar Center Syd (köpcentrat där jag jobbar) 20 år och det firar de med kalas hela helgen! Temat är 20% rabatt och alla (?) butiker har minst 20% rabatt på valfri vara, en hel del har 20% rabatt på hela sortimentet...

Jag får se om jag hinner åka dit en sväng idag, skulle behöva ett par nya jeans och då är ju 20% inte fyskam!! :D


Sen är det även scrapbook mässa på Sundspärlan i Helsingborg denna helgen. Jag har visserligen inte börjat scrapbooka men de har ju säkert en hel del baksaker också... Kanske kan fynda lite sockerpasta och annat till lite bättre priser...

Just scrapbooking kommer jag nog aldrig till att börja med eftersom det gör att man bli helt fast i det och det är vansinningt dyrt med alla atiraljer man behöver...

Då sitter jag hellre på datorn timmavis och fixar ihop kort, som födelsedagskort, inbjudningskort, julkort m.m


Lite exempel på kort jag gjort...


  Barnkalas

  Julkort

  Tackkort


Ovido - Quiz & Flashcards