Alla inlägg den 20 september 2011

Av Therese Andersson - 20 september 2011 21:24

Nu äntligen ligger Mia i sin egen säng och sover... Inte för att vi kämpat med att få henne att somna utan för att Mias favoriter Hanna och Viktor varit här på kvällsfika och då håller Mia igång och gör alla sina trick för att inte visa att hon är trött och somna!

Direkt när de gått så blev det på med pyjamas och en flaska välling, sen somnade hon själv i sin egen säng!  


Nu hoppas vi hon sover där hela natten utan att vakna och bli ledsen!!

Sov gott allihopa! Natti natti

Av Therese Andersson - 20 september 2011 17:12

Nu i eftermiddag har jag, Mia och mormor (Mias) varit och handlat lite höstblommor... Det blev någon ljung och prydnadskol men jag skulle vilja ha lite prydnadspumpor också i mina krukor så det får bli en liten tripp till Fjärestad, eller rättare sagt till Eva som har en del att välja på   

Skulle egentligen velat plantera direkt men vädret ute är ju inte jätteroligt att vara ute i...


Bjuder iaf på en liten bild på en solstråle i blomsterbutiken!

 

Av Therese Andersson - 20 september 2011 12:48

Nu när det är betydligt kallare och blåsigare ute passar vi på att inviga Mias nya skor!

Tycker det är så svårt att hitta fina barnskor som är både praktiska, sköna och inte allt för tjejiga! Eftersom jag gillar att klä Mia i alla möjliga färger som rött, rosa, lila, grönt m.m så vill jag helst ha lite neutrala färger på skor, men det är allt annat än lätt att hitta! Oftast har de två sorter att välja på, antingen blått eller rosa  

Så när jag hittade dessa skorna som Mia har på sig på bilden blev jag så lycklig och passade på direkt, även om det var i slutet av augusti och långt ifrån vinter  

    Nöjd i sina nya skor!

Av Therese Andersson - 20 september 2011 10:14

Tur man har en hurtig granne som drar med en ut på promenader!

Dagens blev sk totterundan och den rundan är riktigt trevlig då det bjuds på flera sorters djur att stanna (!) och titta på och prata med (?) Hästar, getter (med bebisar) och kossor blev det idag!

  Mia pratar med hästapollen   Och getterna   Lite läskiga är de så tur man känner sig trygg i Hannas famn!   Vildingarna!

Av Therese Andersson - 20 september 2011 07:44

Nu säger vi godmorgon till en ny frisk höstdag!

När jag gick och la mig igårkväll så la jag över Mia i hennes säng utan att hon vaknade, sen sov hon där tills Thomas åkte till jobb vid 5 då vaknade hon och jag var knappt vid liv vid den tidpunkten så istället för att ens försöka få henne att somna om där så blev det rakt in i vår säng (där var ju gott om plats nu när Thomas åkt). Hon somnade bums igen och även Atlaz kom insmygandes och gosade ner sig, så nu var det trångt igen  

Kl 07.15 satte sig Mia upp och sa mamma så då var det bara att öppna de blå (gröna) och hoppa upp ur sängen!  Godmorgon säger Mia


Idag får vi se vad som händer, har egentligen lust att gå igenom bilderna från semestern och skicka till framkallning men lite tråkigt för Mia...

Ovido - Quiz & Flashcards