Direktlänk till inlägg 15 maj 2012

Grillkväll

Av Therese Andersson - 15 maj 2012 21:00

Ikväll har vi varit på Mias dagis och haft en liten grillkväll.

Tycker det är supermysigt att få komma dit och se hur Mia beter sig där även om det såklart inte är samma sak när vi och alla andra föräldrar också är med...

Jag har funderat lite på vilka Mia leker med där eftersom hon inte brukar prata om någon speciell kompis eller så... Förutom favoriten Simon då ;)

Men såfort vi kom dit så sa hon namnen på en hel del av de andra barnen som går på hennes avdelning.

Hon gick framförallt och kallade på Simon men annars var det Elin som var populär. Elin går sista året på den avdelningen nu så hon är lite äldre, men de leker nog en hel del ihop på dagis. Det är oftast de två som är kvar till sist så det är kanske inte så konstigt...


Det är ju också en märklig sak i sig... Vi hämtar Mia senast kl 17 och då är hon oftast själv kvar, eller 1 barn till. På lov och klämdagar så är där alltid lite barn på dagis och jag förstår verkligen inte hur föräldrar lyckas hålla barnen hemma på alla dessa dagar... Man har 5 veckors semester och visst vissa har så de kan ta ut flex, men ändå hur lyckas de få ihop det?!?


Imorgon är det dags för dagis igen och Mia älskar verkligen att vara där! Hon trivs med mycket folk omkring sig och studerar mycket hur de andra gör...


Jag bad dem förresten att börja hjälpa till med potträningen på dagis. De skulle börja sätta henne där när de ändå byter blöja och jag vet inte om hon lyckats där än för jag glömmer alltid att fråga, men hemma är hon jätteduktig!

Jag lägger blöjan så fort jag vet att vi bara ska vara hemma ett tag och hon går och sätter sig där med jämna mellanrum... Ibland kommer det något och ibland säger hon "nej, ingen kiss" haha


Oftast vill jag sätta på henne ett par trosor för att hon inte ska bli kall och lilla rumpan, men då är det precis som hon tror att hon har blöja på sig, för då glömmer hon att sätta sig på pottan...


Hoppas att hon kommer fortsätta tycka om att gå på pottan, för då kan vi förhoppningsvis bli av med blöjan nu under sommaren...



Nu sover lillfisen gott i sin säng så nu blir det egentid framför tvn innan sängen kallar!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Andersson - 12 juni 2014 09:21

I söndagsmorse eller lördagsnatt kom vi hem från Turkiet. Vi spenderade en vecka på vings hotell sea world. Ett stort hotell med stora poolområden men varför det blev just detta hotellet var nog barnpoolen med massor av små rutchkanor och annat rol...

Av Therese Andersson - 18 maj 2014 22:26


Idag är det 13 år sedan jag blev tillsammans med min stora kärlek! Jag var nyss fyllda 14 år och att då bli tillsammans med en 17-åring som gick på gymnasiet var ju bara sååå coolt! Haha Nästa år har vi varit tillsammans halva mitt liv! Så vi ha...

Av Therese Andersson - 16 maj 2014 20:14


I eftermiddags lämnade jag mina älskade små gullungar hos deras mormor och morfar. Mia har tjatat hur länge som helst att hon vill sova hos mormor, men det har nästan aldrig funkat rent praktiskt. Några gånger har hon skullat sova där men så har ...

Av Therese Andersson - 11 maj 2014 12:48


När dottern fyllde 4 så var högsta önskan en barbie tårta!! Färgerna skulle vara hennes favoritfärger rosa, lila och ljusblå! Sagt och gjort...       Ljus botten. Fylld med jordgubbsmousse, jordgubbssylt och vaniljkräm. Spacklad med sm...

Av Therese Andersson - 11 maj 2014 12:45

Wilmer fyllde 1 och hans mamma önskade en Dumbo tårta. Mer än så visste de inte :)           Ljus botten. Fylld med hallonmousse, hallonsylt och vaniljkräm. Spacklad med smörkräm. Täckt med marsipan och dekorerad med marsipan och socke...

Ovido - Quiz & Flashcards