Direktlänk till inlägg 21 september 2011

Vinterkläder!

Av Therese Andersson - 21 september 2011 19:28

ULLARED!!

 

Där har ni var jag har spenderat dagen! Därav barnvakt till Mia då jag tycker det är synd om barnen som tvunget måste följa med till detta stirriga paradis!

Ok om man bara åker dit en snabb sväng, men om man har tänkt tillbringa flera timmar där så bör de stackars barnen stanna hemma! Mia lär säkert få följa med dit flera gånger men när man kan lämna henne hemma så är det skönast för alla!


Målet med shoppingen idag var att göra Mia redo för dagis med allt vad som behövs såsom: Overall, överdragsbyxor, jacka, regnställ, mössa, vantar, fuskpolo, mjukisbyxor m.m Jag tror nog att jag fick med mig allt jag behövde hem, och mer därtill   

  En del av Mias kläder!


Blev en hel del julklappar också, det är lika bra att passa på när man hittar något!

Det jag är mest nöjd över är nog en jacka till mig själv, en kortare kappa att ha när man vill vara lite finare än skidjackan   


Nästa tripp till shoppingparadiset blir nog vid 1:a advent så vi kan köpa färdigt alla julklappar då!!   

 
 
Ingen bild

Tess

21 september 2011 21:54

hehe, en inte alltför ovanlig utflykt för dig ;)

Therese Andersson

22 september 2011 07:20

hehe, kanske inte :p

 
Ingen bild

Therese

21 september 2011 22:16

Jag gissade rätt!! :-) Men jag visste ju att du hade tänkt o åka o handla till Mia inför förskolestarten så därför blev det en rätt så lätt gissning, men ändå... Hoppas att allt passade/passar lilltösen för jag tycker att deras storlekar är så konstiga emellanåt.... Kram o godnatt!

Therese Andersson

22 september 2011 07:24

Bra gissat! :D hehe
Jag tror nog det passar tösen, hon är en rättså klockren 86:a och varken för lång/smal eller kort/tjock ;)

 
Therese T

Therese T

22 september 2011 08:22

Åh va roligt! Jag ska di om ett par veckor för att inhandla diverse nödvändiga saker till Maja. Var där mycket barnkläder/saker?

http://theetherese.blogspot.com

Therese Andersson

22 september 2011 11:25

Alltid lika roligt i Ullared!! :D
Ja där var en hel del kläder som var fina! Nu var jag främst ute efter dagis kläder och det har de alltid!! :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Andersson - 12 juni 2014 09:21

I söndagsmorse eller lördagsnatt kom vi hem från Turkiet. Vi spenderade en vecka på vings hotell sea world. Ett stort hotell med stora poolområden men varför det blev just detta hotellet var nog barnpoolen med massor av små rutchkanor och annat rol...

Av Therese Andersson - 18 maj 2014 22:26


Idag är det 13 år sedan jag blev tillsammans med min stora kärlek! Jag var nyss fyllda 14 år och att då bli tillsammans med en 17-åring som gick på gymnasiet var ju bara sååå coolt! Haha Nästa år har vi varit tillsammans halva mitt liv! Så vi ha...

Av Therese Andersson - 16 maj 2014 20:14


I eftermiddags lämnade jag mina älskade små gullungar hos deras mormor och morfar. Mia har tjatat hur länge som helst att hon vill sova hos mormor, men det har nästan aldrig funkat rent praktiskt. Några gånger har hon skullat sova där men så har ...

Av Therese Andersson - 11 maj 2014 12:48


När dottern fyllde 4 så var högsta önskan en barbie tårta!! Färgerna skulle vara hennes favoritfärger rosa, lila och ljusblå! Sagt och gjort...       Ljus botten. Fylld med jordgubbsmousse, jordgubbssylt och vaniljkräm. Spacklad med sm...

Av Therese Andersson - 11 maj 2014 12:45

Wilmer fyllde 1 och hans mamma önskade en Dumbo tårta. Mer än så visste de inte :)           Ljus botten. Fylld med hallonmousse, hallonsylt och vaniljkräm. Spacklad med smörkräm. Täckt med marsipan och dekorerad med marsipan och socke...

Ovido - Quiz & Flashcards