Direktlänk till inlägg 26 februari 2013

Sista bm-besöket?

Av Therese Andersson - 26 februari 2013 12:58

Idag var det återigen tid för besök hos barnmorskan...

Jag tror och hoppas att det var det sista innan lillebror tittar ut!


Allt såg bra ut men nu tyckte hon att magen växt till sig rejält...

Mitt blodtryck låg på 115/80.

Sf måttet var 36.

Hjärtljuden på bebis var 149 slag/minut.


Självklart var bebis fortfarande fixerad och kändes allmänt färdig ;)


Vi skrev en sammanfattning av graviditeten och även hur jag tänker inför förlossningen med smärtlindring och annat... Jag har inga större krav utan tar det som det kommer och litar på barnmorskorna som kan detta, men en sak ska jag iallafall inte ta och det är sk sterila kvaddlar. Det gjorde jag med Mia och det var det sämsta jag testat! Sprutorna gjorde svinont att få och de tog knappt bort någon smärta... Jag önskar att jag ska klara mig med enbart lustgas, men är öppen för att testa annat om det behövs!


Nu måste jag minsann sätta fart och packa bb-väskan... Har ju lagt fram lite kläder men inte kommit längre! Behöver köpa amningspads, bröstkräm och lite annat, men tänker hela tiden att jag kan ta det när jag ändå är och handlar, men glömmer det varje gång ;)



En annan sak jag måste skriva ner är att mitt hjärta totalt smälte igårkväll när jag och Mia satt och tittade på lite bilder... Min kompis hade lagt ut en bild på sin lille nyfödde bebis på instagram och när Mia ser den så säger hon:

-Åhhh sån sööööt liten bebis! En sån vill jag också ha!!!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Andersson - 12 juni 2014 09:21

I söndagsmorse eller lördagsnatt kom vi hem från Turkiet. Vi spenderade en vecka på vings hotell sea world. Ett stort hotell med stora poolområden men varför det blev just detta hotellet var nog barnpoolen med massor av små rutchkanor och annat rol...

Av Therese Andersson - 18 maj 2014 22:26


Idag är det 13 år sedan jag blev tillsammans med min stora kärlek! Jag var nyss fyllda 14 år och att då bli tillsammans med en 17-åring som gick på gymnasiet var ju bara sååå coolt! Haha Nästa år har vi varit tillsammans halva mitt liv! Så vi ha...

Av Therese Andersson - 16 maj 2014 20:14


I eftermiddags lämnade jag mina älskade små gullungar hos deras mormor och morfar. Mia har tjatat hur länge som helst att hon vill sova hos mormor, men det har nästan aldrig funkat rent praktiskt. Några gånger har hon skullat sova där men så har ...

Av Therese Andersson - 11 maj 2014 12:48


När dottern fyllde 4 så var högsta önskan en barbie tårta!! Färgerna skulle vara hennes favoritfärger rosa, lila och ljusblå! Sagt och gjort...       Ljus botten. Fylld med jordgubbsmousse, jordgubbssylt och vaniljkräm. Spacklad med sm...

Av Therese Andersson - 11 maj 2014 12:45

Wilmer fyllde 1 och hans mamma önskade en Dumbo tårta. Mer än så visste de inte :)           Ljus botten. Fylld med hallonmousse, hallonsylt och vaniljkräm. Spacklad med smörkräm. Täckt med marsipan och dekorerad med marsipan och socke...

Presentation


I min blogg får du följa mitt liv tillsammans med min sambo, dotter, son, hund och katt!
En mammablogg med inslag av allt möjligt!
Välkommen!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8
9 10
11
12
13 14
15
16 17
18
19
20 21
22
23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Kategorier

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards