Direktlänk till inlägg 24 september 2011

Söndagsmiddag en lördag!

Av Therese Andersson - 24 september 2011 22:01

Har ikväll varit och ätit hos mor och far tillsammans med bror min, Sandra och godingen Benjamin! Mia och Atlaz var ju också med...

Det bjöds på rökt sill till förrätt (som jag skippade) och sedan kalops med diverse tillbehör!! Mums!

Mia gillade också det och åt en stor portion, nästan helt själv med hjälp av gaffel. Hon hade klarat att äta helt själv nuförtiden men eftersom hon inte är galen i mat utan tröttnar efter en stund på att sitta och pilla i sig maten så får man hjälpa till lite med de sista bitarna så man vet att hon blir mätt... Ska bli intressant att se hur detta kommer gå på dagis!

Till efterrätt hade mamma gjort sin speciella äpplepaj med någon kokosblandning, och till detta serverades vaniljglass! Återigen Mums!

Varför är mammas mat alltid godast??


Mia och Benjamin har myst massor, eller Mia har myst/lekt med Benjamin!

Hon skulle hela tiden sitta bredvid honom och ta nappen från honom, pussa honom och sedan stoppa in nappen igen åt honom! ;) Sötaste!!


  Kusinmys!

  Får jag nappen!?!

  Godingen Benjamin

  Mys med farfar!

  Mamma tittar på film från resan och Micke gör något hyss som vanligt...



Eftersom Thomas fortfarande är iväg på svensexan så misstänker jag att han kommer vara ganska (läs mycket) trött imorgon och eftersom jag ska jobba så frågade jag Mias mormor om det gick bra att Mia sov över där så att Thomas kunde sova ut lite imorgon, och självklart fick hon det!! 

Så nu sitter jag här med mina gosiga djur och ska snart gå och lägga mig!!

Lär ju bli väckt när Thomas kommer hem eftersom han förmodligen inte har någon nyckel med sig...

 
 
Ingen bild

Sandra

24 september 2011 22:38

Så fina bilder på dom små, o dom stor med såklart =) var roligt att se när Mia hela tiden skulle ta nappen o sen sätta den tillbaka igen när hon inte hittade munnen på honom haha! Dom lär nog busa en massa sen =)

Therese Andersson

25 september 2011 08:23

Ja där blev några fina bilder, fast jag är fortfarande sur på mig själv att jag raderade de första :/
Mia älskar verkligen Benjamin, hon kan sitta och bara titta på honom :D

 
Therese T

Therese T

25 september 2011 12:45

Vad du och din mamma är lika. Bra bilder!

http://theetherese.blogspot.com

Therese Andersson

25 september 2011 20:40

Folk säger de;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Andersson - 12 juni 2014 09:21

I söndagsmorse eller lördagsnatt kom vi hem från Turkiet. Vi spenderade en vecka på vings hotell sea world. Ett stort hotell med stora poolområden men varför det blev just detta hotellet var nog barnpoolen med massor av små rutchkanor och annat rol...

Av Therese Andersson - 18 maj 2014 22:26


Idag är det 13 år sedan jag blev tillsammans med min stora kärlek! Jag var nyss fyllda 14 år och att då bli tillsammans med en 17-åring som gick på gymnasiet var ju bara sååå coolt! Haha Nästa år har vi varit tillsammans halva mitt liv! Så vi ha...

Av Therese Andersson - 16 maj 2014 20:14


I eftermiddags lämnade jag mina älskade små gullungar hos deras mormor och morfar. Mia har tjatat hur länge som helst att hon vill sova hos mormor, men det har nästan aldrig funkat rent praktiskt. Några gånger har hon skullat sova där men så har ...

Av Therese Andersson - 11 maj 2014 12:48


När dottern fyllde 4 så var högsta önskan en barbie tårta!! Färgerna skulle vara hennes favoritfärger rosa, lila och ljusblå! Sagt och gjort...       Ljus botten. Fylld med jordgubbsmousse, jordgubbssylt och vaniljkräm. Spacklad med sm...

Av Therese Andersson - 11 maj 2014 12:45

Wilmer fyllde 1 och hans mamma önskade en Dumbo tårta. Mer än så visste de inte :)           Ljus botten. Fylld med hallonmousse, hallonsylt och vaniljkräm. Spacklad med smörkräm. Täckt med marsipan och dekorerad med marsipan och socke...

Ovido - Quiz & Flashcards