Direktlänk till inlägg 27 september 2011

Tisdagsmys?

Av Therese Andersson - 27 september 2011 08:15

Nästa vecka börjar Mia sin inskolning på dagis (ja jag vet att det heter förskola, men för mig kommer det alltid kallas DAGIS!)

Och jag har inte så mycket ångest över att lämna henne eftersom hon är väldigt självständig och behöver stimulans numera på ett sätt som inte mamma och pappa kan ge... Behöver helt enkelt träffa fler barn!

Det jag har lite ångest över är att mammaledigheten är över för denna gången (ja för vi får ju hoppas att jag får vara med om detta underbara en gång till).

I 1,5 år har jag varit hemma med min lilla sötfis, visserligen jobbat 2 dagar i veckan sedan hon var knappt 7 månader, men ändå jag har haft minst 5 lediga dagar i veckan och tyckt att detta var helt perfekt, då jag inte tröttnat på att vara hemma och definitivt inte tröttnat på att jobba...


  Mia 2,5 månad!   Foto Hanna Bergstedt www.hannabergstedt.hemsida24.se


Alla säger åt en när man får barn att ta tillvara på tiden för den går så fort, och det håller jag med om, men hur gör man för att ta tillvara på tiden??? Nu vill jag verkligen ta vara på tiden idag och imorron (jobb tors och fre), men hur gör man det då? Som rubriken säger så ska vi ha tisdagsmys, men när man har en liten tjej som inte direkt är någon kelfis så blir det lite svårt ;)

Nä det får väl bli massor av lek, både inne och ute!!


  Ända gången man får mys är när lillsessan är sjuk...


Nu blir det frukost, ska nog slå på stort och göra rostade mackor till Mia som är en stor favorit... Hörs senare!

 
 
Ingen bild

Therese

27 september 2011 08:48

Godmorgon på er! Du får ju lära Mia att det heter Förskola så att det blir en ändring hos både barn o vuxna att det heter förskola, vi har ju en läroplan för förskolan inte heter den för "dagis". Nästa generation kan ju säga rätt från början tycker jag som är förskollärare o inte dagisfröken. Det går att lära barn att säga förskola för det har du väl hört att min son säger :-) Jag förstår att det kan vara svårt att få bort detta begrepp när det är så inkört, men någon gång händer det väl... Ha en fortsatt trevlig tisdag o krama om fasters goding! (extra långt inlägg för att jag inte har kommenterat fast jag varit här o läst) :-)

Therese Andersson

27 september 2011 10:13

Jag tror att när våra barn är vuxna och ska skola in sina barn så kommer de nog att säga förskola, men jag gillar namnet dagis bättre, låter inte lika allvarligt ;)
Det är bra att du kommenterade nu för alla inlägg.. hihi ;)

 
Ingen bild

sara och Tilda

27 september 2011 09:33

Hon kommer säkert älska DAGIS!

Therese Andersson

27 september 2011 10:14

Tror jag med.. gör inte alla ungar de?? ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Andersson - 12 juni 2014 09:21

I söndagsmorse eller lördagsnatt kom vi hem från Turkiet. Vi spenderade en vecka på vings hotell sea world. Ett stort hotell med stora poolområden men varför det blev just detta hotellet var nog barnpoolen med massor av små rutchkanor och annat rol...

Av Therese Andersson - 18 maj 2014 22:26


Idag är det 13 år sedan jag blev tillsammans med min stora kärlek! Jag var nyss fyllda 14 år och att då bli tillsammans med en 17-åring som gick på gymnasiet var ju bara sååå coolt! Haha Nästa år har vi varit tillsammans halva mitt liv! Så vi ha...

Av Therese Andersson - 16 maj 2014 20:14


I eftermiddags lämnade jag mina älskade små gullungar hos deras mormor och morfar. Mia har tjatat hur länge som helst att hon vill sova hos mormor, men det har nästan aldrig funkat rent praktiskt. Några gånger har hon skullat sova där men så har ...

Av Therese Andersson - 11 maj 2014 12:48


När dottern fyllde 4 så var högsta önskan en barbie tårta!! Färgerna skulle vara hennes favoritfärger rosa, lila och ljusblå! Sagt och gjort...       Ljus botten. Fylld med jordgubbsmousse, jordgubbssylt och vaniljkräm. Spacklad med sm...

Av Therese Andersson - 11 maj 2014 12:45

Wilmer fyllde 1 och hans mamma önskade en Dumbo tårta. Mer än så visste de inte :)           Ljus botten. Fylld med hallonmousse, hallonsylt och vaniljkräm. Spacklad med smörkräm. Täckt med marsipan och dekorerad med marsipan och socke...

Ovido - Quiz & Flashcards