Direktlänk till inlägg 26 september 2011

Underbara måndag!

Av Therese Andersson - 26 september 2011 20:15

Ikväll har jag och Atlaz varit på hundkurs igen, varje måndag fram till den 21 November kommer vi hålla på! Vi går hos Petra Staaf www.staafshundrad.se och har gjort det sedan Atlaz var ca 3 månader gammal! Är jättenöjda hos henne och sen att hon är rolig och bjuder på sig själv gör ju inte måndagarna tråkigare iallafalla!! :D


Idag tränade vi linförighet som vanligt (går inte att fuska här), apport, läggande under march och ställande under march! Atlaz är jätteduktig på dessa momenten och följer mig fint, men det vi behöver träna på är att han ska gå närmre mig! Han vill gärna sticka ut lite åt sidan och det är FEL! Nu när han är så duktig så får man ju göra det perfekt...


Sen när det gäller apporten så håller han den och sitter kvar men han tuggar!! Har försökt länge att få honom att sluta tugga men när han sitter still så gör han det... Så nu ska vi köra vidare på apporten för lydnadsklass 2 där vi kastar apporten och Atlaz på kommando hämtar den. Då ska vi försöka träna att jag står en bit bort och någon (Thomas) ger honom apporten när jag säger apport och att han då springer in till mig med den och på så sätt så hinner han inte tugga... Det funkade idag så nu är det bara till att öva!!


Ställande och läggande är han jätteduktig på, ställande är det bästa då han stannar direkt utan att ta något extrasteg och står kvar även när jag kommer tillbaka i väntan på belöning!

Läggandet är han också hyffsad på men han lägger sig inte lika snabbt längre som tidigare, vilket jag misstänker beror på artrosen han har på armbågarna...

Men han lägger sig iallafall och det är ju bra! :D

När det gäller ställande så ska vi även här gå in på lydnadsklass 2 och köra ställande under inkallning. Även här behöver jag en hjälpreda som ger belöning bakom honom just för att få snabba stopp!


  Innan träningen, gissa om tungan hängde efter.. ;)

  En del av gänget!

  Koncentrerad Petra med sitt nytillskott!! :D


Längtar till varje måndag, både jag och Atlaz tycker det är superkul!!


 
 
i min lilla lilla värld

i min lilla lilla värld

26 september 2011 22:16

men han ser taggad ut iaf

http://saratilling.se

Therese Andersson

27 september 2011 07:54

Ja han sitter just på bilden och spanar in någon snygg tjej (tik) tror jag ;)

 
Ingen bild

Martina

26 september 2011 22:24

Vad har du för kamera? Det blir så himskans bra bilder!:)

Therese Andersson

27 september 2011 07:56

Jag funderade länge på att köpa en systemkamera, men kom fram till att jag antagligen inte skulle orka asa med den överallt och då missa många fototillfällen, så det blev en sony: http://www.netonnet.se/art/foto/kompaktkamera/langzoom/sony-dsc-hx9vblack/155972.3270/ är jättenöjd med den!

 
Ingen bild

Staaf

27 september 2011 06:59

Mmm vad koncentrerad jag var då :) undra på vad???

Therese Andersson

27 september 2011 07:57

Du pratade med någon... Då skulle du sett bilden när du gjorde ditt största smile, den vågade jag inte ens lägga ut ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Andersson - 12 juni 2014 09:21

I söndagsmorse eller lördagsnatt kom vi hem från Turkiet. Vi spenderade en vecka på vings hotell sea world. Ett stort hotell med stora poolområden men varför det blev just detta hotellet var nog barnpoolen med massor av små rutchkanor och annat rol...

Av Therese Andersson - 18 maj 2014 22:26


Idag är det 13 år sedan jag blev tillsammans med min stora kärlek! Jag var nyss fyllda 14 år och att då bli tillsammans med en 17-åring som gick på gymnasiet var ju bara sååå coolt! Haha Nästa år har vi varit tillsammans halva mitt liv! Så vi ha...

Av Therese Andersson - 16 maj 2014 20:14


I eftermiddags lämnade jag mina älskade små gullungar hos deras mormor och morfar. Mia har tjatat hur länge som helst att hon vill sova hos mormor, men det har nästan aldrig funkat rent praktiskt. Några gånger har hon skullat sova där men så har ...

Av Therese Andersson - 11 maj 2014 12:48


När dottern fyllde 4 så var högsta önskan en barbie tårta!! Färgerna skulle vara hennes favoritfärger rosa, lila och ljusblå! Sagt och gjort...       Ljus botten. Fylld med jordgubbsmousse, jordgubbssylt och vaniljkräm. Spacklad med sm...

Av Therese Andersson - 11 maj 2014 12:45

Wilmer fyllde 1 och hans mamma önskade en Dumbo tårta. Mer än så visste de inte :)           Ljus botten. Fylld med hallonmousse, hallonsylt och vaniljkräm. Spacklad med smörkräm. Täckt med marsipan och dekorerad med marsipan och socke...

Ovido - Quiz & Flashcards