Alla inlägg den 31 januari 2013

Av Therese Andersson - 31 januari 2013 16:17

Då var vi framme i vecka 34 av graviditeten... Tiden har gått/går riktigt fort och jag hinner inte bli uttråkad överhuvudtaget!!

Idag var det dags för barnmorskebesök igen och även om jag inte varit där sen den 19/12 så känns de som jag nyss var där! Som omföderska så har jag hoppat över ett besök som man normalt har... Känns onödigt att springa där hela tiden om man inte känner någon oro!


Var ju visserligen på tillväxt ultraljud för 2 veckor sen, men det räknas inte som något ordinarie barnmorskebesök eftersom man enbart gör ultraljud.


Stora överraskningen idag var att bebis redan är fixerad... Som omföderska brukar det ske betydligt senare, oftast inte förrän max 2 veckor innan bebis ska ut! Så vi får se vad det innebär ;)

Även om jag inte vill att det ska sätta igång riktigt än så hade slutet på februari varit perfekt!!


Hjärtljuden var något högre, 160 slag i minuten mot ca 145 de senaste gångerna... Men så var han också riktigt sprallig när hon skulle lyssna, låg inte still alls! Och mitt blodtryck var också något högre än tidigare, det låg på 125/80. Så det var ju inte högt men jag har inte haft så högt tidigare i graviditeten...


Det lustiga är att sista besöket hos barnmorskan innan Mia tittade ut så såg mina siffror ut ungefär så... Hennes hjärtljud var lite högre och mitt blodtryck var lite högre! Så antingen är det bara en tillfällighet eller så är det snart dags! Låt de närmsta 3-4 veckorna gå fooooort!!!


Ja ni lär ju få veta om det är dags :D

Presentation


I min blogg får du följa mitt liv tillsammans med min sambo, dotter, son, hund och katt!
En mammablogg med inslag av allt möjligt!
Välkommen!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Kategorier

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards