Alla inlägg den 23 januari 2013

Av Therese Andersson - 23 januari 2013 14:26

Påväg hem från dagis sitter Mia i vagnen och funderar och berättar vad de gjort under dagen...


Mia: Simons lillebror kan krypa!
Jag: Jaså kan han det...
Mia: Min lillebror kan inte krypa!
Jag: Nä det kan han inte.
Mia: Nä han är för liten...



Simon är en kompis på dagis som är lika gammal som Mia... Hans lillebror är 7 månader och Mias lillebror är inte ens född än! Kan tänka mig att de har underbara diskussioner på dagis!! :)

Av Therese Andersson - 23 januari 2013 11:27

De 2 senaste nätterna har inte varit några vidare...


Förra natten var det pågrund av att jag råkade väcka Mia lite för mycket när jag bara skulle väcka henne för att kissa... Normalt så är hon halvsovandes när jag tar upp henne och sätter henne på pottan, sen somnar hon omedelbums igen! Men denna gången så råkade jag missa att dra upp trosorna utan fick bara tag i pyjamasbyxorna! Så när jag lade Mia ner så yrade hon något om: -inte skönt!

Jag fattade inte vad hon menade så jag frågade vad det var... Då sa hon trosorna inte skönt!

Så upp med henne igen och rätta till det, men det räckte för att väcka henne lite för mycket...

Så då skulle hon först sova inne hos mamma, men jag sa nej och satt kvar inne hos henne... Sen försökte hon istället med att hon ville ha välling! Men även där blev det nej för det var fortfarande natt!


Så efter en liten stunds skrikande kom hon till ro igen, för att vakna 2 timmar senare när Thomas skulle gå upp (klockan 04.00) Hon hörde ju att han gick runt och fixade lite så då skulle hon också gå upp!

Så äntligen vid 04.45 somnade vi igen...


Sen ville hon givetvis inte vakna vid halv 8 när det var tid för dagis!!


MEN, ingen kiss i sängen den natten heller!!


Så till inatt...

Vid halv 12 kommer Mia in till mig och säger att hon vill sova i mammas säng, jag säger att vi ska gå och kissa och då ser jag att hon går som en pingvin! Alltså har det redan kommit kiss i byxan.

Så in på hennes rum och ta på torra kläder och ta bort sängkläderna... Men hon var väldigt ledsen, förmodligen för att hon kissat ner sig så hon fick komma in till oss!

De gånger Mia kommer in till oss så ligger hon nästan alltid intill mig, men inatt så låg hon intill Thomas och givetvis så lyckas hon med ytterliggare en olycka i sängen... Thomas vaknar av att han känner något blött!! I dessa lägen märker man vem som har bäst tålamod!


Så nu tvättas alla möjliga sängkläder och madrasser är på vädring... Tacka vet jag plastad frotté ;)



Nu hoppas vi på bra nätter igen, både utan kiss i sängen och vakenperioder!! Det lär jag få rejält av snart ändå!


 

Presentation


I min blogg får du följa mitt liv tillsammans med min sambo, dotter, son, hund och katt!
En mammablogg med inslag av allt möjligt!
Välkommen!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Kategorier

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards