Alla inlägg den 2 januari 2012

Av Therese Andersson - 2 januari 2012 12:55

Som ni vet så är ju min lilla tjej enormt lockig i håret!

Det börjar bli ganska långt nu, men det ser man ju bara när det är blött och utkammat!

Så fort det torkar så drar det upp sig och blir kort kort igen...

Framförallt luggen ser rolig ut när den är torr, men när den är blöt så är den ända ner till ögonbrynen!

Ibland tänker jag att jag ska låta den också bli lång så den inte lockar sig så, men så ser jag så många barn på salongen där föräldrarna tycker att barnen ska ha lång lugg och det resulterar i att barnen går med sne nacke för att inte ha håret i ögonen! Det vill jag ju definitivt inte att Mia ska göra.. så det får bli att jag klipper den lite då och då!

Även resten av håret klipps med jämna mellanrum, dock bara litegrann, så det blir jämnt och fint när det växer ut!! :D


Idag fick hon en liten fläta i håret, men eftersom hon skulle till dagis så tog jag ut den igen, annars har vi tappat bort den hårsnodden ;)


 

Ovido - Quiz & Flashcards