Alla inlägg den 23 april 2013

Av Therese Andersson - 23 april 2013 19:42

En sak som jag aldrig varit på innan jag fick barn är kosläpp på våren... Helt ärligt så hade jag nog aldrig haft en tanke på att det kunde vara underhållande att titta på lite kossor som kommer ut på grönbete...

Men oj så fel jag hade!
Det är supermysigt att stå förväntansfull med alla barn runt omkring och vänta på att de lyckliga kossorna ska komma utspringande från stallet!

Man ser riktigt hur det spritter i kroppen på dem och de hoppar och dansar ( enligt Mia) när de får komma ut i det fria ( nästan iallafall)

Sen eftersom vi var i Svalöv där det är naturbruksgymnasiet som har kossorna så är där även massor med andra djur att titta på när man tröttnat på att titta på kossorna... Mia gick in där de har smådjuren och där finns bland annat kaniner, marsvin, fåglar, fiskar, ormar, ödlor och lite annat. Mia fick klappa en ödla och ett marsvin och så nöjd hon var när hon kom ut och berättade det för mig :)

Vädret kunde kanske varit lite bättre men man kan ju inte få allt, en mysig förmiddag helt enkelt!

Mia
Ovido - Quiz & Flashcards