Alla inlägg den 13 mars 2012

Av Therese Andersson - 13 mars 2012 09:11

Denna månad fullkomligt rusar framåt!

Har hunnit med en hel del skoj redan i Mars, och en hel del skoj återstår! ;)


På Lördag ska jag ha lite kalas för mig själv eftersom jag fyller år på Söndag.

Inför detta ska givetvis massor av saker hinnas med.


Efter mitt kalas så är det dags att fira mamma på måndag och sen är det dop för finaste Mira nästa helg...


Jag ska göra tårta till mitt eget kalas, till mammas kalas och sen 3 tårtor till Miras dop.

Så om inte annat så har jag tårtor att förbereda med dekorationer!


Idag är jag och Mia hemma så det blir till att baka tårtbottnar och eventuellt handla lite vårblommor som vi kan vara ute och plantera sen i eftermiddag!


På tal om Mia så har det inte uppdaterats så mycket om henne på sistone... Och när jag går in och tittar i hennes fotomapp från senaste månaderna så är där inte så hemskt mycket bilder, och det ger mig dåligt samvete! Men förhoppningsvis kommer fotolusten tillbaka nu när det blir bättre ljus ute och längre dagar!


Men en liten uppdatering om henne får ändå göras, hon snackar som bara den nu och varje gång hon hör något nytt ord så ska hon försöka säga det.

Det är ju fortfarande mest jag och Thomas som förstår henne men de vanligaste orden förstår de flesta!


En sak hon älskar är att titta på foton och säga vilka som är med på bilden.

Hon kan säga namnet på de flesta i familjen, även om hon ibland blandar ihop dem lite ;)


Enligt henne så är folk i hennes närhet väldigt ofta på tv, för såfort hon ser någon som är minsta lilla lik någon så pekar hon och säger namnet. Så får vi rätta henne och säga t.ex är det verkligen gabbe?!, så svarar hon neeeeeej. Haha söta unge!


Hon har blivit en riktig liten mysis numera. Vill ofta hålla handen och när vi myser så ska vi klappa henne på kinden. Pussar delar hon också mer än gärna ut!

När hon ska sova så vill hon gärna känna så att man är där genom att lägga sig lilla arm runt en. Detta betyder att man måste ligga väldigt närma, annars når hon inte runt nacken ;)


 

Mina två älsklingar har somnat på soffan!


Ovido - Quiz & Flashcards