Alla inlägg den 3 mars 2012

Av Therese Andersson - 3 mars 2012 16:00

Nu fyller snart min underbara brorson hela 1 år!!

Tiden går såå fort, känns som igår vi var där och hälsade på och han var sååååå liten med fågelben!

Men nu har han minsann växt till sig och är en riktig liten goding!


Ikväll ska vi fira hans kalas och jag fick äran att göra hans 1-års tårta! :D


De ville ha en med barbapapa på och först blev jag lite osäker på om den skulle bli så bra som jag vill, för det är ganska mycket modellerande. Jag tycker visserligen att det är riktigt skoj att göra figurer, men dels så tar det sååå lång tid och det måste göras när jag har barnvakt, för det funkar inte att sitta och pilla med det när Mia ska "hjälpa" till ;)


Nu är tårtan iallafall klar och jag är riktigt nöjd med resultatet!!

Jag började att göra barbaskön (han svarta), och jag visste inte riktigt hur jag skulle få till hans "päls". Jag skulle egentligen behövs en riktigt tunn sax, men det har jag inte så jag tog istället en liten kvin och liksom lyfta uppåt så att han blev lite lurvig. Sen är jag inte riktigt nöjd med hans ögon heller, som blev för stora. Men sen på de andra så hade jag något att jämföra med ;)


Barbapapa formade sig som en 1:a dagen till ära ;)


             

Ljus botten, fylld med banan"kräm".

Spacklad med grädde, täckt med marsipan och dekorerad med marsipan och sockerpasta.


Ovido - Quiz & Flashcards