Alla inlägg under november 2012

Av Therese Andersson - 18 november 2012 08:36

När vi skulle gå och göra välling till Mia.

M: Pappa bära Mia...
T: Orkar du inte gå själv då?
M: Nej, Mia har bara små ben...

Av Therese Andersson - 17 november 2012 03:58

Mia ska ju verkligen hjälpa till med allt nuförtiden... Det är allt från att hjälpa till att laga mat till att hjälpa mig när jag gör mina tårtor... Vissa saker passar ju lite bättre att hjälpa till med än andra!
Ikväll skulle Mia hjälpa pappa när han renoverade... De skulle ta bort gammal tapet. Visst fick hon pillat bort lite, men framförallt fick hon ju göra som pappa gjorde!
Iklädd sina snickarbyxor kände hon sig riktigt duktig!

Av Therese Andersson - 16 november 2012 15:30

Imorse när Mia vaknade så sa jag till henne att vi skulle lägga blöjan.


M: Det är ju bara bebisar som har blöja...

T: Ja, vad har stora tjejer då?

M: Stora tjejer har bara snoppis!

T: Nej, stora tjejer har ju trosor.

M: Ja, bara pappa som har snoppis...



Sötaste ungen!!

Av Therese Andersson - 13 november 2012 22:00

I söndags när vi var på Mias minisim så var Mia så himla duktig! Hon dök jättemånga gånger och man kände verkligen att hon kände sig trygg i vattnet! Det har hon visserligen varit länge, men nu var hon även trygg med att vara under vattnet!

De flesta dyk hon tyckt om innan är de när hon hoppas från kanten eller i någon annan lek... Men nu vågar hon själv doppa huvudet under vattnet och gör det om och om igen...

De senaste sakerna är tex att sitta på rumpan i poolen, då kommer hon visserligen inte ner själv utan vi får hjälpa henne ner så ska hon ta sig själv upp.

Sen ska hon även fiska upp leksaker som ligger på botten, detta har hon tvärvägrat innan för hon har inte vågat stoppa under huvudet under vattnet själv, men nu har hon fattat att det var ganska skoj det också så nu dyker hon gärna ner och hämtar upp leksakerna!

Sen har vi länge bubblat i vattenytan, men nu vågar Mia bubbla under vattnet... Alltså blåsa ut luften under vattnet!

Det är så fantastiskt att se hur hon utvecklas. Men visst, helt plötsligt vill hon inte alls göra som instruktören säger utan bara mysa i vattnet, men det kan vara skönt det också ibland...

På bilden övar hon på att plocka upp saker från botten hemma i badkaret! Söta unge!!

Av Therese Andersson - 11 november 2012 22:14

Idag var det åter dags för mig och Atlaz att åka och tävla i lydnad... Det brukar bara vara små bagateller som gör att vi inte får så höga poäng som vi önskar, och visst även idag är där moment som fick lite avdrag pga slarv... Men vi klarade iallafall första priset och det är huvudsaken!!
När jag fick reda på resultatet så blev jag så himla glad! Jag hade sagt till mig själv att jag skulle sluta tävla om vi inte klarade det idag, det är ju så oerhört frustrerande att vara så nära som vi varit så många gånger...
Problemet är att det är olika moment varje gång som går dåligt så därför går det inte att träna extra på något, för då missar man något annat istället!

Men som sagt idag gick de vägen och Atlaz har officiellt fått första pris i lydnadsklass 1!!

Av Therese Andersson - 1 november 2012 16:51

Idag har Mia och Thomas varit på bvc för 2,5 års kontroll... Hon har ju inte varit där sedan hon var 1,5 år så visst var vi spända över hur vikt och längd hade utvecklats...


Hon följer fortfarande sin kurva och vikten hamnade på 13,8 kilo och hon är 93 cm lång! Detta innebär att hon är precis på "normal" kurvan på vikten och en kurva över medel på längden...


Känna skönt att veta även om vi sett att hon växt som hon ska...


Sen skulle hon rita lite, sparka lite boll, säga några meningar m.m Allt var precis som det skulle så Mia fick en OK stämpel i baken :)

Presentation


I min blogg får du följa mitt liv tillsammans med min sambo, dotter, son, hund och katt!
En mammablogg med inslag av allt möjligt!
Välkommen!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Kategorier

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards