Alla inlägg den 18 november 2012

Av Therese Andersson - 18 november 2012 21:13

Då var det söndagskväll igen och en vi har en ny vecka framför oss...


Igår var det dags för den årliga gåsamiddagen med hela familjen andersson.

Mycket god mat och en nästan ännu godare klassisk äppelkaka intogs av stora och små och när alla var mätta och goda så togs kortleken fram... Barnen fick leka själva och skötte sig exemplariskt medan vi vuxna spelade kille. Vet inte om alla vet vad en kille-kortlek är men det är iallafall det perfekta spelet när man är ett lite större gäng som ska spela!

Insatserna bestod av gamla 10-öringar och min hög med mynt var nog störst ett tag, hade säkert skrapat ihop upp mot 3 hela kronor ;)


Vid 22 tiden började dock barnen att bli lite sömniga så då begav vi oss hemåt...


En underbar tradition som jag hoppas kommer fortsätta många år till, vi blir ju dessutom bara fler och fler varje år som får avnjuta godheterna ;)


      


Bilden är från förra årets gåsamiddag...

Av Therese Andersson - 18 november 2012 08:36

När vi skulle gå och göra välling till Mia.

M: Pappa bära Mia...
T: Orkar du inte gå själv då?
M: Nej, Mia har bara små ben...

Presentation


I min blogg får du följa mitt liv tillsammans med min sambo, dotter, son, hund och katt!
En mammablogg med inslag av allt möjligt!
Välkommen!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Kategorier

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards