Alla inlägg den 27 november 2012

Av Therese Andersson - 27 november 2012 19:35

Mia älskar att sjunga! Det har hon gjort väldigt länge och innan hon kunde prata så nynnade hon på melodier till de vanligaste barnsångerna.

De sjunger mycket på dagis också, men de sångerna är oftast lite omgjorda i texten så dem lär jag mig aldrig...

De sånger hon kan sjunga med i (på hennes vis) är:


Imse vimse spindel

Ekorren satt i granen

Bä bä vita lamm

Blinka lilla stjärna

Huvud, axlar, knä och tå

Här kommer pippi långstrump

Snickerboa

Hujedamig

En sockerbagare

Bockarna bruse

Smurfarna, hallonsaft

Gubbe noak

Lilla snigel



Det är dessa jag kommer på nu... Men där är säkert någon/några jag glömt...


 



Av Therese Andersson - 27 november 2012 12:00

När en biltokig familj ska ha födelsedagskalas så blir det givetvis en tårta som går i samma anda!

Killarna (och tjejerna) är tokiga i just BMW så det fick helt enkelt bli motivet på tårtan...

Alla grabbarna i familjen heter Björn så vi kallar dem björnligan ;)


 

Tårtan består av:

Ljus botten. Fylld med hallonsylt, jordgubbar och vaniljkräm.

Spacklad med grädde. Täckt och dekorerad med sockerpasta.



Presentation


I min blogg får du följa mitt liv tillsammans med min sambo, dotter, son, hund och katt!
En mammablogg med inslag av allt möjligt!
Välkommen!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Kategorier

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards