Direktlänk till inlägg 26 november 2012

Mia - blöjfri!

Av Therese Andersson - 26 november 2012 14:31

Nu har det gått ett tag sedan Mia lade blöjan helt på dagen... Kommer inte ihåg exakt när hon senast hade blöja på dagen men säg att det är åtminstone 1 månad sen! Hon har fortfarande blöja på natten och lär ha det ett tag till, av två anledningar. Dels så är där fortfarande en hel del kiss i blöjan när hon vaknar vilket betyder att hon kissar när hon sover, dels så är jag för trött för att orka springa upp på nätterna och byta sängkläder flera gånger... Så hon får ha den på natten ett tag till ;)

Visst ibland vaknar hon och säger att hon är kissig och då går vi självklart på toaletten! Så det lär komma av sig själv så småningom att hon lägger den på natten också!


Hemma har hon ju varit blöjfri sen hon fyllde 2, men när hon haft kläder på sig och vi varit iväg så har hon glömt av sig. Då kan man heller inte kalla henne blöjfri! Men nu är hon det!! ;)


Hon har blivit mycket duktigare på att hålla sig på bara några veckor... Innan så hade där oftast kommit lite kiss i trosan innan vi hann fram till toaletten, men nu är det minsann torrt ;)


Även på dagis har hon blivit jätteduktig och säger till när hon behöver!


Idag när vi var ute och körde så sa hon Mia kissig när vi körde, lite panik fick jag för man vet inte hur akut det är, men in på närmsta parkering och ut och kissa! Där fick jag svaret på frågan om Mia kan hålla sig för där var inte en droppe i trosan :D


Bajja har hon ju inte gjort i blöjan på väldigt länge! Kommer inte ihåg när det heller skedde senast, men det var nog ungefär när hon fyllde två som hon slutade med det!


Det är egentligen för att minnas sådana här saker som jag har bloggen, men när jag då slarvar med att skriva och tänker att jag nog kommer ihåg de så blir det såhär på ett ungefär ;)


Så detta inlägget var väl inget skoj för andra att läsa, men för mig är det bra att ha när man tänker tillbaka!


 

Mia 9 månader och kör båda morgonbestyren samtidigt ;)



 
 
Tant A

Tant A

26 november 2012 15:05

Ruskigt duktig tjej ju!! Hur tusan lyckas du med det? Kan jag skicka min 3-åring på boot-camp hos dig? :-D

http://everydaygodess.bloggplatsen.se

Therese Andersson

26 november 2012 18:23

Jadu jag vet inte om vi har haft något direkt knep men vi har sett till att ha henne naken så fort vi varit hemma och frågat om hon velat gå på pottan lite då och då... När hon lyckats så har hon fått sätta ett klistermärke på en plansch. Väldigt uppskattat! Visst har det blivit en hel del olyckor men det är bara att torka ;)

 
Cecilia

Cecilia

27 november 2012 01:03

Jodå jag tycker det är roligt att läsa om det här :)
Hon är ju så duktig :) stora tjejen hon har blivit :)
Är ju även inspiration för andra, mig åtminstone. Även om det dröjer ett tag innan jag är där :)

http://Cilaotomas.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Andersson - 12 juni 2014 09:21

I söndagsmorse eller lördagsnatt kom vi hem från Turkiet. Vi spenderade en vecka på vings hotell sea world. Ett stort hotell med stora poolområden men varför det blev just detta hotellet var nog barnpoolen med massor av små rutchkanor och annat rol...

Av Therese Andersson - 18 maj 2014 22:26


Idag är det 13 år sedan jag blev tillsammans med min stora kärlek! Jag var nyss fyllda 14 år och att då bli tillsammans med en 17-åring som gick på gymnasiet var ju bara sååå coolt! Haha Nästa år har vi varit tillsammans halva mitt liv! Så vi ha...

Av Therese Andersson - 16 maj 2014 20:14


I eftermiddags lämnade jag mina älskade små gullungar hos deras mormor och morfar. Mia har tjatat hur länge som helst att hon vill sova hos mormor, men det har nästan aldrig funkat rent praktiskt. Några gånger har hon skullat sova där men så har ...

Av Therese Andersson - 11 maj 2014 12:48


När dottern fyllde 4 så var högsta önskan en barbie tårta!! Färgerna skulle vara hennes favoritfärger rosa, lila och ljusblå! Sagt och gjort...       Ljus botten. Fylld med jordgubbsmousse, jordgubbssylt och vaniljkräm. Spacklad med sm...

Av Therese Andersson - 11 maj 2014 12:45

Wilmer fyllde 1 och hans mamma önskade en Dumbo tårta. Mer än så visste de inte :)           Ljus botten. Fylld med hallonmousse, hallonsylt och vaniljkräm. Spacklad med smörkräm. Täckt med marsipan och dekorerad med marsipan och socke...

Presentation


I min blogg får du följa mitt liv tillsammans med min sambo, dotter, son, hund och katt!
En mammablogg med inslag av allt möjligt!
Välkommen!

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Kategorier

Tidigare år

Länkar

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Fråga mig

3 besvarade frågor

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards