Alla inlägg den 13 maj 2012

Av Therese Andersson - 13 maj 2012 23:33

Igår när jag skulle på bröllop så ville inte Thomas vara sämre utan han bestämde sig för att festa och gå ut med några kompisar.

Mia och Atlaz fick sova hos farmor och eftersom jag förbjudit Thomas att ta taxi ända ut hit till oss så skulle han sova i Bårslöv. Så när jag kom hem från bröllopet så var det väldigt ensamt i huset!


Nu var som tur var Alva inne, så jag inte behövde vara helt ensam ;)


Trots mer än en hel flaska vin så var jag ändå pigg imorse och vid middagstid så körde jag och hämtade Mia så att vi skulle hinna äta middag och annat innan det var dags för minisim.


När vi kom hem därifrån vid 15-tiden så var Thomas fortfarande inte hemma...

Han sov!!!

Förstår inte varför vissa aldrig lär sig! :p


Till sist kom han hem iallafall och ikväll har vi fått en del gjort...

Jag har planterat lite blommor och mina jordgubbar i min fina jordgubbslåda!

(Bilder kommer en annan dag)


Mia har lekt med lite allt möjligt som hon fått i 2-års present, bland annat rutschkanan, trehjuling, studsmatta m.m

Sen kom Mias mormor och morfar på besök en sväng för de var sugna på mjukglass.


Så helt plötsligt kändes inte dagen så tråkig ändå!!



Mia speglar sig i den stora fina spegeln som vi hade till uppsättningen...


   

Mia och mormor hoppas studsmatta!!



Imorgon är det ny vecka och vi tar nya tag. Känns inte som jag blivit minsta utvilad denna helgen, men förhoppningsvis blir det lite lugnare nästa vecka!



Av Therese Andersson - 13 maj 2012 23:28

Idag när lilla Kajsa skulle ha sitt kalas så ville hon gärna ha en tårta med bamse på!


Då gjorde hennes mamma självklart en beställning på en sådan tårta av mig ;)


På grund av tidsbrist så blev det ingen modellerad bamse, vilket jag inte tror hade blivit så bra ändå.


Så istället gjorde jag så att själva tårtan skulle se ut som en burk dunderhonung med texten dunder Kajsa istället för dunder honung... Sen fick Bamse ligga ovanpå istället och hålla upp 2:an med sina starka armar ;)


     


Chokladbotten, fylld med banankräm.

Spacklad med grädde. Täckt med marsipan och dekorerad med sockerpasta!



Av Therese Andersson - 13 maj 2012 23:03

Igår var jag på bröllop.

Det var min fina kollega Linda som skulle byta ringar med sin snälla man Emil!


Jag hade verkligen inga förväntningar över detta bröllopet.

Inte för att jag inte trodde det skulle bli skoj och lyckat utan mer eftersom stackars Linda verkligen inte haft det lätt inför detta bröllop på många olika vis (inte bara klänningen Linda) ;)


Många som har velat lägga sig i deras bröllop på olika vis och varje gång vi pratat och det tidigare så har jag bara tyckt synd om henne när många av deras nära gnäller och strular istället för att hjälpa till och stötta!

Men det visade sig att de fått till det riktigt bra till slut, med eller utan hjälp.

Vigseln skulle egentligen varit ute i naturen utanför deras nybyggda hus, men när vädergudarna inte ville visa sig från sin bästa sida så fick det helt enkelt bli inomhus istället!

Dock så slängdes kornen (ris fast med lantligt) utomhus på trappan(?) ;)


Jag gjorde Lindas bruduppsättning på morgonen och även om vi prövat några gånger tidigare så blev det ändå några ändringar ;)

Jag blev riktigt nöjd och formen var perfekt! Frisyren var lika snygg även 12 timmar senare!!

Kanske inte lika roligt för Emil när alla klämmor och nålar skulle plockas ur på natten ;)


Jag hade superskoj på bröllopet och mer personligt bröllop kommer jag nog aldrig komma på...

Fina tal och roliga lekar!!


Här följer ett litet bildregn från dagen!


 


Uppsättning pågår....

 


    

Färdig!

 

 
Nygifta!!



 
Lycka!


   
  



 
Kärlek!



 
Diana ville också... ;)



 
Fina ringen i buketten!



 


Bröllopsdans


    

 

Som sagt lika fin 12 timmar senare!!!

 

 

Tackar Linda och Emil för att jag fick komma och dela er dag med er!


 


Ovido - Quiz & Flashcards