Alla inlägg den 6 maj 2013

Av Therese Andersson - 6 maj 2013 16:32

Idag är det redan 2 månader sedan Max kom till världen!


Tiden går ju sååå fort och även om det är supermys med bebis så tycker jag det är skönt att han växer så han blir mindre och mindre ömtålig!


På dessa 2 månader har han redan hunnit med 2 förkylningar, men så är det väl att ha en storasyster som drar hem det från dagis ;)

Numera äter han med 3-4 timmars mellanrum och på natten kan det gå ännu längre mellan måltiderna... :)


Sist vägde han 6500 och var 58 lång så det ska bli intressant att se hur stor han blivit på onsdag när det är dags igen!


Han har börjat le så smått mot oss men det är oftast figurerna på skötbordet som får stora smile och även lite prat...


Storlek 62 i kläder och en del i 68 om de är lite små i storlek...



I samma balja som för 2 månader sen ( Med lille Wilmer bredvid) ;)


   

Av Therese Andersson - 6 maj 2013 16:17

Idag var det dags för Mias 3-års koll hos tandläkaren!

Hon var där för någon månad sen med Thomas och då såg de att hon hade lite beläggningar på tänderna där nere... De kom när Mia hade flera kurer med penicillin förra våren!

De bokade in en tid tills idag för att skrapa bort dem och även polera tänderna...

Sist satt hon i Thomas knä och ville först inte öppna munnen... Men idag hade jag förberett henne vad som skulle göras, och även mutat med en present om hon var duktig!

När vi kom dit så satte jag henne i stolen och sen fick tandläkaren göra precis vad hon skulle och Mia gapade så fint hela tiden!!! Hon tog ändå ganska hårt och höll på en liten stund...

Sen när hon skulle polera så frågade hon Mia om hon tyckte om tandkrämen, men det gjorde Mia inte ;)

När vi var färdiga fick Mia en present och det hon pratade om sen var bara att hon inte tyckte om tandkrämen!! Haha

Så nu har Mia fin fina tänder igen!!!

Mia
Av Therese Andersson - 6 maj 2013 12:53

I bilen:

Mia: Mamma sätt i klämman i mitt hår!
Jag: Jag kan inte nu när vi kör...
M: Varför inte?
J: För jag måste ju hålla händerna på ratten...
M: Varför det?
J: Annars krockar vi kanske!
M: Då går bilen sönder...
J: Ja det gör den!
M: Då får morfar laga den!!

Ovido - Quiz & Flashcards