Direktlänk till inlägg 10 augusti 2013

Vilken dag...

Av Therese Andersson - 10 augusti 2013 09:31

Igår var en mycket händelsefull dag!
Började med besök på Bvc för att Max skulle vägas och mätas, också skulle han få sina andra sprutor... Men eftersom han fortfarande hade en knuta kvar i låret från förra vaccinationen som dessutom hade blivit större och lite röd så ville de kolla först med en läkare om det var ok att ge sprutorna. Läkarna var ju givetvis upptagna så hon frågade om vi ville vänta eller om hon skulle ringa upp senare så att vi bokade in ny tid. Vi valde att ta en ny tid om 2 veckor!

Sen vidare och handla lite... Där gick allt ganska smidigt! ;)

När vi kom hem var det bara att lasta in och sen äta lite lunch för att sen åka till mormor och morfar och bada :) Mia älskar att bada i deras djupa pool nu med armpuffar på sig.. Får se vad hon säger nu när simmet börjar igen och hon inte ska ha puffar!

Benjamin med föräldrar kom också dit och badade och de har så roligt ihop!

Senare på eftermiddagen hände det tråkigaste... Mia bet sig i tungan rejält så det blödde fruktansvärt mycket! Jag kunde inte titta och Thomas fick också lägga sig ner en stund... Tur morbror tog hand om lilltjejen! Det blödde ganska länge och när det väl slutat blöda så vi kunde se hur det såg ut så blev jag orolig att hon bitit igenom tungan! Förstår inte hur hon kunde bita så djupt mitt på tungan!!
Jag ringde iallafall 1177 och de sa direkt att vi skulle kolla upp det för om hon bitit igenom så kunde det behöva sys!

Så jag, mormor, Mia och Max åkte in till akuten... Som tur var så var där inte så mycket folk så det blev vår tur hyffsat snabbt! Sköterskan tittade på det och hon hade inte bitit igenom så vi slapp sy!!
Så vi fick åka hem igen och ge henne lite smärtlindring...

Hon har inte ätit eller druckit sen igår eftermiddag även om hon försökt, men det har gjort för ont!
Nu åt hon några små mjuka marshmallows iallafall, alltid en början!

Stackars lillfis, mamma hatar att se dig ha så ont!!

 
 
Ingen bild

Linda

11 augusti 2013 23:42

Otäckt! Skönt att slippa sy iaf... Och tur att det inte är så varmt väder längre om hon nu inte vill dricka något. Hoppas det läker snabbt nu, det brukar ju göra det i munnen!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Andersson - 12 juni 2014 09:21

I söndagsmorse eller lördagsnatt kom vi hem från Turkiet. Vi spenderade en vecka på vings hotell sea world. Ett stort hotell med stora poolområden men varför det blev just detta hotellet var nog barnpoolen med massor av små rutchkanor och annat rol...

Av Therese Andersson - 18 maj 2014 22:26


Idag är det 13 år sedan jag blev tillsammans med min stora kärlek! Jag var nyss fyllda 14 år och att då bli tillsammans med en 17-åring som gick på gymnasiet var ju bara sååå coolt! Haha Nästa år har vi varit tillsammans halva mitt liv! Så vi ha...

Av Therese Andersson - 16 maj 2014 20:14


I eftermiddags lämnade jag mina älskade små gullungar hos deras mormor och morfar. Mia har tjatat hur länge som helst att hon vill sova hos mormor, men det har nästan aldrig funkat rent praktiskt. Några gånger har hon skullat sova där men så har ...

Av Therese Andersson - 11 maj 2014 12:48


När dottern fyllde 4 så var högsta önskan en barbie tårta!! Färgerna skulle vara hennes favoritfärger rosa, lila och ljusblå! Sagt och gjort...       Ljus botten. Fylld med jordgubbsmousse, jordgubbssylt och vaniljkräm. Spacklad med sm...

Av Therese Andersson - 11 maj 2014 12:45

Wilmer fyllde 1 och hans mamma önskade en Dumbo tårta. Mer än så visste de inte :)           Ljus botten. Fylld med hallonmousse, hallonsylt och vaniljkräm. Spacklad med smörkräm. Täckt med marsipan och dekorerad med marsipan och socke...

Ovido - Quiz & Flashcards