Alla inlägg den 1 augusti 2013

Av Therese Andersson - 1 augusti 2013 12:13

För ett tag sedan fick jag frågan av en gammal klasskamrat om jag ville göra tårtan till hennes lilla flickas 2-års kalas. Eftersom det var samma helg som jag hada bröllopstårtorna så blev jag först lite osäker på om jag skulle hinna med att göra något fint... Men jag är så glad att jag bestämde mig för att göra den!


Jag fick fria händer men det skulle synas att det var till ett barn...


Älskar färgkombinationen rosa-brunt och jag har fått lite dille på ugglor just nu ;)


       


Ljus botten. Fylld med jordgubbsmousse, jordgubbssylt och vaniljkräm.

Spacklad med smörkräm. Täck och dekorerad med sockerpasta.

Av Therese Andersson - 1 augusti 2013 12:05

Fick den stora äran att göra bröllopstårtorna till Maggan och Klas förra helgen...

Väldigt roligt men ack så tidskrävande!!

Sen att det var årets varmaste dag är ju kanske inte det roligaste i tårtsammanhang, men det kan man ju inte hjälpa...


Det skulle vara vita tårtor med röda och vita dekorationer... Gärna mycket dekorationer med rosor och pärlor!


Återigen fick jag användning av min tårtställning...


      


Ljusa bottnar. Fyllda med hallonmousse, hallonsylt med mosade hallon och vaniljkräm.

Spacklad med smörkräm. Täckt med marsipan och dekorationerna är gjorda i marsipan och sockerpasta.

Av Therese Andersson - 1 augusti 2013 10:40

När min lille brorson Wilmer skulle döpas så fick jag äran att göra tårtorna, precis som när storasyster Mira döptes :)


Jag hade inte sagt hur de skulle se ut förutom att de skulle gå i blått och att där skulle vara en bebis på tårtan.

Jag utgick från temat på inbjudningskorten och använde de färgerna och stjärnorna.


Blev 3 tårtor så att jag kunde använda min tårtställning...


       


Ljusa bottnar. Fyllda med jordgubbsmousse, jordgubbssylt och vaniljkräm.

Spacklade med smörkräm. Täckta och dekorerade med marsipan.


Ovido - Quiz & Flashcards