Alla inlägg den 15 augusti 2012

Av Therese Andersson - 15 augusti 2012 20:22

Testar att blogga från telefonen... Så det kan bli lite fler uppdateringar! ;-)

Av Therese Andersson - 15 augusti 2012 19:55

Nu har det gått så lång tid sen jag bloggade så jag hade nästan glömt inloggningen...


Jag känner att jag verkligen vill uppdatera ofta dels för att kunna gå tillbaka och minnas alla framsteg Mia gör men även för alla i vår närhet som vi inte träffar dagligen...

Så jag ska försöka skärpa mig igen, även om det inte blir så mycket bilder kanske!


Det jag vill minnas från idag är när jag och Mia satt och målade tidigare idag... Hon börjar bli duktig på att måla detaljer och linjer, men hon säger helst till någon annan att man ska rita efter hennes önskemål!

Jag blev ombedd att måla först ett hjärta, sen blinka lilla stjärna och sen en gubbe. Då ritar jag en klassisk streckgubbe med ögon och en glad mun.


Sen satte jag mig och pratade med Thomas istället och så kallar Mia på oss så säger hon:

-Mia ritat lille snopp!


Då har hon på rätt ställe mellan benen på gubben ritat en avlång sak och var stolt över det! Haha



När jag ändå skriver så kan jag ju även dokumentera att Mia kan räkna till 10!

Kan visa med fingrarna hur gammal hon är!

Kan sjunga massor av sånger och även om inte alla ord blir rätt så har hon rätt melodi!

Har lärt sig att öppna både uterumsdörren och grinden ut mot uppfarten! (Ytterdörren och andra dörrar har hon kunnat öppna och stänga länge)

Bajsar numera endast i pottan!

Älskar fortfarande frukt och grönsaker och äter det hellre än både mat, kakor och glass!

Härmar precis allt man säger!!

Leker en hel del rollekar för sig själv med dockan och i sitt lilla kök!

Är riktigt duktig på att hoppa på studsmattan!

Har börjat titta en hel del på film och barnprogram, favoriterna är pippi och emil!



Detta var lite av allt Mia kan och gör numera...

Självklart massa mer men detta var vad jag kom på nu!


 

Mia i favoriten Pippis knä! :D



Ovido - Quiz & Flashcards