Alla inlägg den 1 april 2012

Av Therese Andersson - 1 april 2012 18:23

Miras doptårtor!


     


Ljus botten, fylld med jordgubbsmousse, jordgubbssylt och vaniljmousse.

Spacklad med grädde, täckt och dekorerad med marsipan.

Dekorationerna är också gjorda i marsipan, men bebisarna är gjorda i sockerpasta.




Av Therese Andersson - 1 april 2012 09:43

Igår var det dags att döpa lilla Mira!

Jag hade fått förtroendet att få bli hennes fadder så då är det ju självklart extra roligt!

Jag har hjälpt Gabbe och Lotta med en hel del de senaste dagarna så huvudet har inte haft tid att tänka på något annat känns det som, men så roligt det är att få förbereda såna här tillställningar ;)


4 tårtor var beställda så de har jag lagt en hel del tid på senaste dagarna och det är tur man inte har så stor beställning till varje helg, då hade nog mina kära kollegor tröttnat på mig ;)


Men allt flöt på perfekt igår och Mira skötte sig exemplariskt!! Nöjd och glad hela tiden i kyrkan, trots att det tog nästan 1 timme!!

Detta berodde dock inte på dopet, det var ganska snabbt avklarat, utan för att min kära bror och Lotta överraskade oss alla med att dessutom gifta sig dagen till ära!!!


När vi trodde det hela var avklarat så börjar det spelas en truddelutt som man känner igen, men som definitivt inte har med dop att göra... Det var vigselinmarsch trudelutten ;)


Alla blev lika förvånade, men med Gabbe och Lotta blir man knappt inte överraskad längre... Haha


Med tårar i ögonen sjöng vi den blomster tid nu kommer, och sedan sjöng vår kusin Josse en underbar låt som betyder mycket för Gabbe och Lotta!


Man kan lätt säga att detta blir en dag vi minns föralltid!!


   
Jag läste dikt för Mira!


 
Här överraskar de oss...


 
På knä vid altaret!


 
Josse sjunger en känslosam låt!


 
Kärlek!!


 
Fina familjen


 
Mia och Benjamin lekte


 
4 generationer!


Tack för en underbar dag Gabbe och Lotta, men nu väntar vi gärna med fler överraskningar ett tag :p

Ovido - Quiz & Flashcards