Direktlänk till inlägg 9 oktober 2013

Varmt om gumpen som en sommardag...

Av Therese Andersson - 9 oktober 2013 20:49

Igår hade vi en kiss i sängen... Dock så vaknade Mia och sa att det kom kiss i pyjamasen så det var bara lite, resten kom i pottan.

Mia la blöjan för ett år sen, sen i januari i år la vi den även på natten. Då var Mia 2 år och 8 månader.

Sen gick där 3 månader då det inte hände någon olycka alls! Hon kunde hålla sig flera timmar och även hela nätterna. Dock så slutade vi med välling på kvällen för det gick inte dricka 2dl vatten och sen sova hela natten...

Sen när Max föddes så tog det ungefär 4 veckor sen blev det en stor förändring! Vi kunde byta mellan 5-8 byxor om dagen och hon kunde kissa 15 min efter att hon varit på toaletten!
Vi kunde byta sängkläder 3 gånger per natt!!

Jag tänkte flera gånger om vi skulle behöva sätta på henne blöja igen...

Såhär fortsatte det flera månader och jag frågade henne om hon inte kände att hon var kissig. Hon sa att hon inte kände det...

Så vi tog upp detta på bvc, vi var hos läkare och gjorde odling och testade sockervärdet... Bvc sköterskan och läkaren sa hela tiden att det var inte konstigt när hon blivit storasyster men jag hade så svårt att tro att det kunde bli så illa när hon varit helt torr!!

Men i slutet av semestern kände jag iallafalla att det började bli bättre igen och sen tog det bara några veckor så var hon torr igen!

Svaret var helt enkelt att vi kom in i rutiner igen och nyheten med lillebror hade lagt sig!!

Nu är det längesen det hände en olycka och problemet vi hade hela sommaren är som bortblåst!

Jag kom att tänka på detta efter den lilla olyckan inatt! Men vi får skylla oss själv för vi glömde gå och kissa henne innan läggdags...



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Andersson - 12 juni 2014 09:21

I söndagsmorse eller lördagsnatt kom vi hem från Turkiet. Vi spenderade en vecka på vings hotell sea world. Ett stort hotell med stora poolområden men varför det blev just detta hotellet var nog barnpoolen med massor av små rutchkanor och annat rol...

Av Therese Andersson - 18 maj 2014 22:26


Idag är det 13 år sedan jag blev tillsammans med min stora kärlek! Jag var nyss fyllda 14 år och att då bli tillsammans med en 17-åring som gick på gymnasiet var ju bara sååå coolt! Haha Nästa år har vi varit tillsammans halva mitt liv! Så vi ha...

Av Therese Andersson - 16 maj 2014 20:14


I eftermiddags lämnade jag mina älskade små gullungar hos deras mormor och morfar. Mia har tjatat hur länge som helst att hon vill sova hos mormor, men det har nästan aldrig funkat rent praktiskt. Några gånger har hon skullat sova där men så har ...

Av Therese Andersson - 11 maj 2014 12:48


När dottern fyllde 4 så var högsta önskan en barbie tårta!! Färgerna skulle vara hennes favoritfärger rosa, lila och ljusblå! Sagt och gjort...       Ljus botten. Fylld med jordgubbsmousse, jordgubbssylt och vaniljkräm. Spacklad med sm...

Av Therese Andersson - 11 maj 2014 12:45

Wilmer fyllde 1 och hans mamma önskade en Dumbo tårta. Mer än så visste de inte :)           Ljus botten. Fylld med hallonmousse, hallonsylt och vaniljkräm. Spacklad med smörkräm. Täckt med marsipan och dekorerad med marsipan och socke...

Ovido - Quiz & Flashcards