Alla inlägg den 20 oktober 2012

Av Therese Andersson - 20 oktober 2012 23:19

               När det var dags för Maja att ha sin namnfest så fick jag äran att göra tårtorna...

Jag fick ganska fritt val med vad jag ville göra men efter att ha diskuterat lite med Hanna så kom vi fram till ganska enkla tårtor som skulle följa färgerna i servetterna som Hanna köpt till kalaset.

Det var väldigt härliga höstiga färger som jag älskar, inte de klassiska med babyrosa etc...


Jag försökte även följa mönstret i servetterna en del då det var blommor, prickar och ränder i dem!

Så efter att ha funderat ett tag så kom jag på hur jag skulle göra dem.







Tårtorna består av:

Ljusa bottnar, fyllda med blåbärsmousse, blåbär och vaniljmousse.

Spacklade med grädde och täckta och dekorerade med marsipan.



För en gångs skull så fick jag ju vara med på festen när tårtan skulle serveras så jag fick provsmaka ;)

Och jag måste säga att jag älskar fyllningen med blåbärsmousse.

Sen att den passade in i årstiden var ju bara en bonus ;)



Ovido - Quiz & Flashcards