Direktlänk till inlägg 17 januari 2013

Kiss i sängen och ha det bra...

Av Therese Andersson - 17 januari 2013 13:02

Nu har jag gått på mammaledighet, eller rättare sagt semester ;)

Så nu har vi påbörjat projekt sova utan blöja för Mia!


I höstas när hon lade blöjan på dagen så var där många nätter då hon inte hade kissat i blöjan. Men eftersom jag tänkte att det skadar ju inte att hon har den ifall ifall så hon fick ha blöja när hon skulle sova...

Men detta har resulterat i en liten tjej som är såååå medveten om att hon har blöja på sig och att man får kissa i den, så den är numera full med kiss på morgonen!

Ofta på kvällen, innan hon hunnit somna, har hon redan kissat i den så visst är det medvetet!!


Så inatt så förklarade jag för henne att nu har vi ingen blöja när vi sover så om du vaknar och är kissig så måste du gå på pottan... Ja sa hon! ;)


Hon somnade vid kl 20 igårkväll, och när jag skulle lägga mig vid 22.30 så gick jag in och satte henne på pottan så kissade hon lite, sen gick jag upp inatt och gjorde likadant 2 ggr... Mest för att påminna henne om att hon inte hade blöjan.


Imorse när klockan var 07 så tänkte jag att hon behöver nog snart kissa, men det var ju bara en halvtimme till jag skulle väcka henne, så jag struntade i att gå upp. 2 minuter senare kommer hon och går som en pingvin, då hade det kommit lite i byxan... Men hon hade nog stoppat sig själv för hon fyllde pottan sen ;)


För att vara första natten utan blöja så tyckte jag att hon var superduktig!


Nu hoppas vi bara hon fattar snabbt att man inte ska kissa bara för man sover... ;)



 
 
Cecilia

Cecilia

18 januari 2013 04:25

Duktigt av henne tycker jag :)

http://Cilaotomas.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Andersson - 12 juni 2014 09:21

I söndagsmorse eller lördagsnatt kom vi hem från Turkiet. Vi spenderade en vecka på vings hotell sea world. Ett stort hotell med stora poolområden men varför det blev just detta hotellet var nog barnpoolen med massor av små rutchkanor och annat rol...

Av Therese Andersson - 18 maj 2014 22:26


Idag är det 13 år sedan jag blev tillsammans med min stora kärlek! Jag var nyss fyllda 14 år och att då bli tillsammans med en 17-åring som gick på gymnasiet var ju bara sååå coolt! Haha Nästa år har vi varit tillsammans halva mitt liv! Så vi ha...

Av Therese Andersson - 16 maj 2014 20:14


I eftermiddags lämnade jag mina älskade små gullungar hos deras mormor och morfar. Mia har tjatat hur länge som helst att hon vill sova hos mormor, men det har nästan aldrig funkat rent praktiskt. Några gånger har hon skullat sova där men så har ...

Av Therese Andersson - 11 maj 2014 12:48


När dottern fyllde 4 så var högsta önskan en barbie tårta!! Färgerna skulle vara hennes favoritfärger rosa, lila och ljusblå! Sagt och gjort...       Ljus botten. Fylld med jordgubbsmousse, jordgubbssylt och vaniljkräm. Spacklad med sm...

Av Therese Andersson - 11 maj 2014 12:45

Wilmer fyllde 1 och hans mamma önskade en Dumbo tårta. Mer än så visste de inte :)           Ljus botten. Fylld med hallonmousse, hallonsylt och vaniljkräm. Spacklad med smörkräm. Täckt med marsipan och dekorerad med marsipan och socke...

Ovido - Quiz & Flashcards