Direktlänk till inlägg 23 februari 2012

En prinsessa är född!

Av Therese Andersson - 23 februari 2012 22:39

Idag fick Sverige en ny tronarvinge!


Jag tycker om kungahuset och läser gärna om dem i skvallertidningarna på jobb.

Framförallt älskar jag att se på deras fina frisyrer och kläder!

Så jag fick faktiskt lite tårar i ögonen imorse när jag såg på prins Daniels konferens när han berättade om födelsen. Tror dock inte tårarna kom på grund av att vi fått en prinsessa, utan för att jag vet vad de just fått uppleva!


Så nu kommer det ju att tjatas mycket i medierna om detta och mycket annat kommer få stå tillbaka, men det gör inget för min del. Hur hemskt det än är med allt som händer runt om i världen och folk dör, så rör det mig mer att vi fått en ny prinsessa i vårt land...

Sen pratar många om att det kostar si och så med ett kungahus, men om vi inte haft det så hade samma pengar gått till en president och dens familj, vi "vanliga" hade inte fått mer i börsen för det...


Men detta inlägget skulle inte handla om huruvida vi tycker om kungahuset eller ej, utan att vi vill gratulera Viktoria och Daniel till er lilla prinsessa!


Och vad passar bättre att fira med än en prinsesstårta?!? ;)


 

Ljus botten, fylld med jordgubbssylt och vaniljkräm.

Spacklad med grädde, täckt med marsipan.



På fika kom Mias mormor och morfar, hon blir alltid lika överlycklig när hon ser dem!

Dock så blir mormor liiite avis när det mest är morfar som gäller ;)
Men de gånger mormor kommer själv så får hon inte en lugn stund!
Mormor får även vara nöjd över att Mia inte kan säga morfar ännu, så när hon ska kalla på någon så blir det mormooor! ;)

 

Självklart ska det friseras lite...


 
 
Ingen bild

Kajsa

24 februari 2012 11:01

Varför skulle vi betala för en president om vi avsätter kungafamiljen? Vi är ju en demokrati.

 
Thess

Thess

25 februari 2012 07:33

Nä kanske inte till en president då, men du och jag hade inte fått mer pengar för att vi inte hade haft ett kungahus...

http://tttthess.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Kajsa

25 februari 2012 11:02

Vi hade inte fått mer pengar i fickan men pengarna hade säkert gått till sjukvård, barnomsorg etc.
Jag har inget emot dom men det finns annat att lägga pengar på.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Andersson - 12 juni 2014 09:21

I söndagsmorse eller lördagsnatt kom vi hem från Turkiet. Vi spenderade en vecka på vings hotell sea world. Ett stort hotell med stora poolområden men varför det blev just detta hotellet var nog barnpoolen med massor av små rutchkanor och annat rol...

Av Therese Andersson - 18 maj 2014 22:26


Idag är det 13 år sedan jag blev tillsammans med min stora kärlek! Jag var nyss fyllda 14 år och att då bli tillsammans med en 17-åring som gick på gymnasiet var ju bara sååå coolt! Haha Nästa år har vi varit tillsammans halva mitt liv! Så vi ha...

Av Therese Andersson - 16 maj 2014 20:14


I eftermiddags lämnade jag mina älskade små gullungar hos deras mormor och morfar. Mia har tjatat hur länge som helst att hon vill sova hos mormor, men det har nästan aldrig funkat rent praktiskt. Några gånger har hon skullat sova där men så har ...

Av Therese Andersson - 11 maj 2014 12:48


När dottern fyllde 4 så var högsta önskan en barbie tårta!! Färgerna skulle vara hennes favoritfärger rosa, lila och ljusblå! Sagt och gjort...       Ljus botten. Fylld med jordgubbsmousse, jordgubbssylt och vaniljkräm. Spacklad med sm...

Av Therese Andersson - 11 maj 2014 12:45

Wilmer fyllde 1 och hans mamma önskade en Dumbo tårta. Mer än så visste de inte :)           Ljus botten. Fylld med hallonmousse, hallonsylt och vaniljkräm. Spacklad med smörkräm. Täckt med marsipan och dekorerad med marsipan och socke...

Ovido - Quiz & Flashcards